Etiuda taneczna „The Break”
Koncept: Joanna Filas Kaczan,
Produkcja: Agencja TUBA
Swobodna i energetyczna współczesna etiuda taneczna „The Break” nakręcona w Strefie KAN w Białymstoku. Została pomyślana jako teledysk promujący młodych artystów w nietypowym otoczeniu, ale również podkreślający zaangażowanie firmy w działania artystyczne: w surowych przestrzeniach KAN odgrywa się krótka etiuda taneczna. W „The Break” ujrzymy również kadry z obrazem znanej podlaskiej artystki nagrodzonej międzynarodowymi nagrodami Małgorzaty „Chudej” Józefowicz.
Przedsięwzięcie, jakim było nagranie teledysku w strefie magazynowej KAN, okazało się oryginalnym i niezwykle efektownym elementem promującym również działalność Fundacji KAN VISION.
– To wizytówka naszych wspólnych działań stanowiąca część projektu przygotowanego na międzynarodowe targi. Film za każdym razem robi ogromne wrażenie na widzach. Etiudę prezentujemy podczas spotkań z naszymi gośćmi.
Przestrzeń firmowa KAN na kilka minut zamienia się w scenę do realizacji artystycznych koncepcji. W teledysku udział wzięli studenci Grafiki Wydziału Architektury Politechniki Białostockiej: jako tancerze oraz deskorolkarze.
Przesłaniem owego spotu było zwrócenie uwagi na ludzi – wyjaśnia Wiktor Klimaszewski, choreograf i jeden z tancerzy. – Firmę KAN budują różnorodni ludzie. Ludzie z pasją. Układając choreografię, myślałem o tym, żeby wraz z tancerzami (Maciejem Kurnickim i Mateuszem Andruszkiewiczem) pokazać breakdance oparty na energii i szybkości, w formie indywidualnych solówek, ale też na porządku i sile zsynchronizowanej grupy – dodaje.
Zamysł zdynamizowania nagrań poprzez ujęcia z deskorolkami przyniósł fantastyczny efekt. Precyzja, z jaką nakręcono poszczególne kadry, pokazuje nie tylko talent wykonawców, ale również elastyczność firmy KAN w sytuacjach nietypowych – udostępnienie hali do tego typu realizacji nie jest sytuacją codzienną.
Występ Wiktora Klimaszewskiego w teledysku The Break nie był jedynie epizodem. Wcześniej artysta odpowiadał za oprawę muzyczną i pokazy taneczne na spotkaniach poświęconych m.in. sztuce (promujących również jego twórczość).
– Jako młody twórca miło wspominam współpracę z firmą KAN – opowiada. – Kiedyś nie pomyślałbym nawet, że abstrakcyjne obrazy, które tworzę, mogłyby teraz prezentować się w przestrzeniach firmowych. Cieszę się, że coraz częściej duże firmy angażują się lokalnie w kulturę i sztukę. Każde takie działanie i próby są wsparciem dla twórców. Aż chce się tworzyć dalej!
Nagranie teledysku było doskonałą okazją do zaprezentowania i uwiecznienia również tej formy artystycznej ekspresji, jaką jest taniec.
Grono twórców współpracujących z fundacją KAN VISION oraz firmą KAN jest niezwykle szerokie. Występujący podczas nagrania teledysku zawodowiec na desce to Tomasz Bielemuk, który obecnie prowadzi deskorolkową szkółkę „Szkoła w dechę”. Ciekawostką, zdradzająca kulisy powstania teledysku jest też ostatni kadr, w którym pojawia się „kierownik” przerywający „przerwę w pracy”. W tę postać wcielił się Paweł Mikiewicz z Agencji TUBA, który rolę kierownika pełnił również podczas kręcenia poszczególnych scen 😉
Teledysk doczekał się kilku wersji językowych, dzięki czemu wykorzystywany jest do promocji zarówno artystów jak i firmy KAN również podczas wydarzeń zagranicznych. Za pomysł, realizację i montaż nagrań odpowiada Agencja TUBA i nieodłączne Muzy.
Tekst: Aneta Gawędzka-Paniczko
Video: Agencja Tuba