Etiuda taneczna „The Break”

Koncept: Joanna Filas Kaczan,
Produkcja: Agencja TUBA

Swobodna i energetyczna współczesna etiuda taneczna „The Break” nakręcona w Strefie KAN w Białymstoku. Została pomyślana jako teledysk promujący młodych artystów w nietypowym otoczeniu, ale również podkreślający zaangażowanie firmy w działania artystyczne: w surowych przestrzeniach KAN odgrywa się krótka etiuda taneczna. W „The Break” ujrzymy również kadry z obrazem znanej podlaskiej artystki nagrodzonej międzynarodowymi nagrodami Małgorzaty „Chudej” Józefowicz.

Przedsięwzięcie, jakim było nagranie teledysku w strefie magazynowej KAN, okazało się oryginalnym i niezwykle efektownym elementem promującym również działalność Fundacji KAN VISION.

To wizytówka naszych wspólnych działań stanowiąca część projektu przygotowanego na międzynarodowe targi. Film za każdym razem robi ogromne wrażenie na widzach. Etiudę prezentujemy podczas spotkań z naszymi gośćmi.

Przestrzeń firmowa KAN na kilka minut zamienia się w scenę do realizacji artystycznych koncepcji. W teledysku udział wzięli studenci Grafiki Wydziału Architektury Politechniki Białostockiej: jako tancerze oraz deskorolkarze.

Przesłaniem owego spotu było zwrócenie uwagi na ludzi – wyjaśnia Wiktor Klimaszewski, choreograf i jeden z tancerzy. – Firmę KAN budują różnorodni ludzie. Ludzie z pasją. Układając choreografię, myślałem o tym, żeby wraz z tancerzami (Maciejem Kurnickim i Mateuszem Andruszkiewiczem) pokazać breakdance oparty na energii i szybkości, w formie indywidualnych solówek, ale też na porządku i sile zsynchronizowanej grupy – dodaje.

Zamysł zdynamizowania nagrań poprzez ujęcia z deskorolkami przyniósł fantastyczny efekt. Precyzja, z jaką nakręcono poszczególne kadry, pokazuje nie tylko talent wykonawców, ale również elastyczność firmy KAN w sytuacjach nietypowych – udostępnienie hali do tego typu realizacji nie jest sytuacją codzienną.

Występ Wiktora Klimaszewskiego w teledysku The Break nie był jedynie epizodem. Wcześniej artysta odpowiadał za oprawę muzyczną i pokazy taneczne na spotkaniach poświęconych m.in. sztuce (promujących również jego twórczość).

Jako młody twórca miło wspominam współpracę z firmą KAN – opowiada. – Kiedyś nie pomyślałbym nawet, że abstrakcyjne obrazy, które tworzę, mogłyby teraz prezentować się w przestrzeniach firmowych. Cieszę się, że coraz częściej duże firmy angażują się lokalnie w kulturę i sztukę. Każde takie działanie i próby są wsparciem dla twórców. Aż chce się tworzyć dalej!

Nagranie teledysku było doskonałą okazją do zaprezentowania i uwiecznienia również tej formy artystycznej ekspresji, jaką jest taniec.

Grono twórców współpracujących z fundacją KAN VISION oraz firmą KAN jest niezwykle szerokie. Występujący podczas nagrania teledysku zawodowiec na desce to Tomasz Bielemuk, który obecnie prowadzi deskorolkową szkółkę „Szkoła w dechę”. Ciekawostką, zdradzająca kulisy powstania teledysku jest też ostatni kadr, w którym pojawia się „kierownik” przerywający „przerwę w pracy”. W tę postać wcielił się Paweł Mikiewicz z Agencji TUBA, który rolę kierownika pełnił również podczas kręcenia poszczególnych scen 😉

Teledysk doczekał się kilku wersji językowych, dzięki czemu wykorzystywany jest do promocji zarówno artystów jak i firmy KAN również podczas wydarzeń zagranicznych. Za pomysł, realizację i montaż nagrań odpowiada Agencja TUBA i nieodłączne Muzy.

Tekst: Aneta Gawędzka-Paniczko
Video: Agencja Tuba

Zobacz więcej